Ukrajina cestou necestou: IV. Vodopád Manyava

Nějak večer nezvládám zapisovat zážitky. Takže zase se zpožděním. Včera se naše motorkářská skupina rozrostla o další posádku.

Honza s Ivannkou předali děti do opatrování mladší sestře a vyrazili s námi na celodenní výlet k Manyavskému vodopádu.

Větší část cesty se, bohužel pro Michala na Transalpu, odehrávala po silnici, ale naše tři stroje jsou natolik různorodé, že nejde 100% vyhovět všem. Já jsem si naopak užívala poklidné jízdy a pozorovala pestré okolí, kde se střídaly dřevěné chaloupky různé velikosti a stupně opotřebení, výstavní kostely a kostelíky se zářícími báněmi a obrovské domy a vily s vyřezávanými vstupními branami.

Domečky pro včelky :-)

Mezi tím vším se pásly krávy a místy i kozy a nevzrušeně nás pozorovaly, co že to za blázny na řvoucích strojích jede kolem.

Měli jsme štěstí, právě v pondělí byl nějaký církevní svátek a tak jsme potkávali vyšňořené muže, ženy i děti, jak směřují do kostela.

Byla to překrásná, pestrá směsice svátečního oblečení a Huculských krojů.

Muži nosí bílé plátěné košile s vyšíváním na prsou a ženy a dívky sváteční šaty nebo pestrý Huculský kroj s nabíranou sukní a krásně vyšívanou halenou plnou pestrých květů. Samozřejmě nechybí vyleštěné boty a neustále mně překvapovaly slečny na jehlových podpatcích. Po cestě, kde bych si vzala tak pohorky, možná baleríny, si to vykračovaly na jehlách :-o !!

Jak jsme opouštěli hlavní silnici, kvalita cesty se výrazně zhoršila, klukům zasvítily oči a začali si užívat jízdu v terénu. Úplně to z nich zářilo,když mohli prolítnout louží a nebo hrábnout kolem na štěrku. Pochopitelně od začátku bylo jasné, že cíl cesty není vodopád, ale právě ta cesta. Mise byla splněna na 100%. Kluci se vyřádili při několikanásobném brodění říčky a jízdu jsme zakončili adrenalinovým průjezdem strmé stezky plné mokrých a kluzkých kamenů, která v době deště slouží jako další řečiště.

Nad vodopády, ( podle informační tabule jsem s vydatnou pomocí Ivannky vyluštila, že se jedná o 20 m vysokou kaskádu tří vodopádů, nejvyšší v Karpatech) je krásné tábořiště s betonovými ohništi. Tady jsme poobědvali opečené buřtíky, odpočinuli si a vydali se na cestu zpět.

Příprava oběda v přírodě. Už jsem skoro zapomněla jak chutná opečený buřtík z masa. :-).

Nesmím zapomenout na vodopád, když už jsme sem kvůli němu jeli. Ale fotit vodopád je opravdu lahůdka :-)

Ještě před naším odjezdem se z lesní cesty odněkud z kopců vynořila nablýskaná Toyota Land Cruiser a  řidič se nás ptal, jestli se dostanou dolů pod vodopád a dál do vesnice Manyava. Koukali jsme na něho s otevřenou pusou a vysvětlovali, že cesta dál je dobrá tak pro motorky, ale rozhodně ne pro auto, i když terénní. Časem jsme zjistili, že Ukrajinci jsou schopní takovouhle cestu podniknout i s Fordem Fiesta čí Superbem, ale skvrny od oleje a olejové cestičky lemující lesní cestu hovořily za vše.

Pánovi v Toyotě jsme tedy cestu rozmluvili, ale my jsme se vydali tudy, kudy on přijel. Určitě jsme neprohloupili. Cesta byla příjemná, na naše stroje optimální a odměnou nám byly krásné výhledy do krajiny. Takovýchto výletů by mohlo být víc a doufám, že bude.

A proč se vlastně vodopád jmenuje Manyava? No protože se tak jmenuje vesnička, přes kterou se tam jede a hlavně klášter "Manyavski Monastir"

Zlákaly mně krásné ikony uvnitř v kostele a tak jsem si je šla, s šátkem na hlavě, prohlédnout. Fotit jsem si však nedovolila, mnich co tam zametal se na mě netvářil moc přívětivě. Nějaká ženská drzá tam ruší jejich klid, možná i proto, že jsem nehodila nic do pokladničky. Ale když já jsem měla u sebe jen mobil a kapesníky.

Dnes je plánován autovýlet do městečka Kolomyja. Má tam být muzeum kraslic (pysanok) a Huculské muzeum.

My tady totiž cestujeme po "Huculských Alpách"!!

Malá perlička na závěr:

Cestou domů jsme ještě potřebovali dokoupit nějaké zásoby a tak jsme zastavili před obchodem. A kde se vzal, tu se vzal místní hlídač. Asi to bylo hlídané parkoviště :-)

Autor: Věra Janů | čtvrtek 25.1.2018 13:57 | karma článku: 13,98 | přečteno: 499x

Věra Janů

Ukrajina cestou necestou: XI. Odjezd.

Úterý 5. 9. 2017. Je to jasné, motorka a čtyřkolka jsou naloženy. Včera pršelo celý den až do noci. Teď sice svítí sluníčko, ale posádka už je téměř naloděna.

29.4.2018 v 21:31 | Karma: 13,17 | Přečteno: 349x | Diskuse| Cestování

Věra Janů

Ukrajina cestou necestou: X. ".....chč..e a chč..e!"

Pondělí 4. 9. 2017. Tak to vypadá, že jsme definitivně dojezdili! Včera bylo celý den zataženo a večer přišla bouřka s krupobitím.

21.4.2018 v 20:45 | Karma: 7,95 | Přečteno: 183x | Diskuse| Cestování

Věra Janů

Ukrajina cestou necestou: IX. Piknik!

Neděle 3. 9. 2017. Prší celou noc a celé ráno. Vypadá to, že dnes bude odpočinkový den. Doufám, že jenom tenhle. Ještě nám do konce zbývají čtyři dny a nerada bych je strávila u televize!

14.4.2018 v 19:33 | Karma: 10,23 | Přečteno: 226x | Diskuse| Cestování

Věra Janů

Ukrajina cestou necestou: VIII. ... a zase offroad?

Sobota 2. 9. 2017. Včerejší odpoledne jsme s manželem strávili prohlídkou Yaremche. Přes tohle městečko jsme už několikrát projeli.

7.4.2018 v 16:27 | Karma: 19,47 | Přečteno: 679x | Diskuse| Cestování

Ukrajina cestou necestou: VII. Bukovel

Včera byl odpočinkový den. Všechny členy naší výpravy bolí po výšlapu na Hoverlu různé části těla, především nohy a tak jsme dopoledne doplnili zásoby v supermarketu DIM v Deljatynu

27.2.2018 v 22:07 | Karma: 14,77 | Přečteno: 716x | Diskuse| Cestování

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Čínská armáda se vrátila k Tchaj-wanu. Dvanáct letadel přeletělo dělící linii

27. dubna 2024  11:11

Tchaj-wan v sobotu zaznamenal obnovenou aktivitu čínské armády ve své blízkosti. Tchajwanské...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Jsem účetní na volné noze a jedním z mých mnoha koníčků je cestování a poznávání zajímavých míst na světě.