Ukrajina cestou necestou: IX. Piknik!

Neděle 3. 9. 2017. Prší celou noc a celé ráno. Vypadá to, že dnes bude odpočinkový den. Doufám, že jenom tenhle. Ještě nám do konce zbývají čtyři dny a nerada bych je strávila u televize!

Včera jsme měli další motorkový výlet. Tentokrát s námi jela ještě Vika, sestra Ivanny. Měla výlet slíbený, jako odměnu za hlídání Ivannčiných a Honzových ratolestí.

Původně to měla být poklidná vyjížďka nenáročným terénem po lesních cestách s obědem v přírodě. Jenomže, stav cest, jak si je pamatovala Ivannka před několika lety se rapidně zhoršil. Už když naše skupina odbočila na cestu, po které jsme jeli offroad hned první den, blesklo mi hlavou, že jestli nezatočíme někam jinam, bude to zase adrenalin. Cestu, kterou dával Michal na motorce stěží sám,měl absolvovat ve dvou a navíc s Viky, která na tenhle styl jízdy není vůbec zvyklá.

Část kluci vyjeli na motorkách i s holkama v tandemu, ale pak už to opravdu nešlo a Ivannka s Viky musely po svých. My jsme se s naší "Kajmankou" drápali pomalu nahoru a byla jsem moc ráda, že máme čtyři kola a náhon na všechny. Občas jsme jeli jen po třech.

Asi 200 m po té, co holky slezly z motorek a vyrazily po svých, jsme dohnali Michala, opět s motorkou na zemi. Už ji zvedal a zjišťoval škody. Ulomená páčka brzdy, přihnutý výfuk, ohnutá stupačka a trocha odřených plastů. Nic vážného, motorka naskočila, nohy a ruce jsou v pořádku. Jedeme dál!

Tento týden už podruhé, jsme zdolali Rokytu Veliku. Děvčata musela několik úseků překonat pěšky a i my jsme dvakrát slezli ze čtyřkolky a tlačili, abychom se nepřevrátili. Ale ty panoramata!!! Prostě nahoře na všechno zapomenete a koukáte a koukáte. Paráda.

Když jsme si odpočinuli po náročném výkonu, pokračovali jsme dál a pomalu hledali místo na piknik. Ukrajinci naštěstí takovéhle akce pořádají celkem rádi, tak není problém najít místo s ohništěm. Vláďa vybaven pilkou a sekerkou, jako správný zálesák, připravil dřevo a založil oheň. Kluci se ujali dalšího zpracování paliva a úpravy ohniště a za chvíli bylo vše připraveno pro uvaření oběda.

Předem naložené kousky masa se zeleninou zabalené v alobalu byly vynikající. Vláďa a Honza jako kuchaři opět nezklamali!!

Zpáteční cesta proběhla bez větších nesnází. Z předchozí vyjížďky už jsme věděli, co nás přibližně čeká, a že po jednom drsnějším klesání, už bude v podstatě normální cesta.

Večer byl ještě ve znamení Ukrajinsko-České družby. Abych to trochu vysvětlila: Kromě ukrajinky Ivannky, která se vdala k nám do jižních Čech, je tady ještě Valja s dvěma syny. Valja se po letech života v naší jihočeské vesnici, odkud pocházíme, vrátila na důchod zpět domů do Mykulychynu. Cca před 20ti lety odešla s dvěma malými syny do Čech pracovat. Kluci Roman a Ruslan chodili v Čechách do školy, Valja se tu potřetí vdala. Kluci se vrátili zpět na Ukrajinu už před časem a zdárně podnikají. Valja se se svým českým manželem rozhodla strávit důchod taky ve stínu Karpat.

S množstvím vypité vodky padaly jazykové bariéry, i když nebyly velké ani před tím, a veselá směsice češtiny, ukrajinštiny a trochu ruštiny se rozléhala po okolí do pozdní noci.

Dneska je sice některým trochu ouvej, ale to se do odpoledne spraví :-).

Myšlenka na závěr:

Po shlédnutí některých fotek a připomenutí si, kudy jsme to vlastně jezdili, jsem ráda, že můj taťka a Vláďova maminka nemají internet a vlastně neví co jejich "děti" tropí. Asi by nebyli rádi a měli by o nás strach. Buďte v klidu, já ho mám taky!!!

Autor: Věra Janů | sobota 14.4.2018 19:33 | karma článku: 10,23 | přečteno: 226x

Věra Janů

Ukrajina cestou necestou: XI. Odjezd.

Úterý 5. 9. 2017. Je to jasné, motorka a čtyřkolka jsou naloženy. Včera pršelo celý den až do noci. Teď sice svítí sluníčko, ale posádka už je téměř naloděna.

29.4.2018 v 21:31 | Karma: 13,17 | Přečteno: 349x | Diskuse| Cestování

Věra Janů

Ukrajina cestou necestou: X. ".....chč..e a chč..e!"

Pondělí 4. 9. 2017. Tak to vypadá, že jsme definitivně dojezdili! Včera bylo celý den zataženo a večer přišla bouřka s krupobitím.

21.4.2018 v 20:45 | Karma: 7,95 | Přečteno: 183x | Diskuse| Cestování

Věra Janů

Ukrajina cestou necestou: VIII. ... a zase offroad?

Sobota 2. 9. 2017. Včerejší odpoledne jsme s manželem strávili prohlídkou Yaremche. Přes tohle městečko jsme už několikrát projeli.

7.4.2018 v 16:27 | Karma: 19,47 | Přečteno: 679x | Diskuse| Cestování

Ukrajina cestou necestou: VII. Bukovel

Včera byl odpočinkový den. Všechny členy naší výpravy bolí po výšlapu na Hoverlu různé části těla, především nohy a tak jsme dopoledne doplnili zásoby v supermarketu DIM v Deljatynu

27.2.2018 v 22:07 | Karma: 14,77 | Přečteno: 716x | Diskuse| Cestování

Ukrajina cestou necestou: VI. Výstup na Hoverlu

Čtvrtek 31.8.2017. Píšu opět se zpožděním. Včera večer jsem byla tak unavená, že jsem sotva viděla na oči.

21.2.2018 v 19:29 | Karma: 15,62 | Přečteno: 540x | Diskuse| Cestování

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Čínská armáda se vrátila k Tchaj-wanu. Dvanáct letadel přeletělo dělící linii

27. dubna 2024  11:11

Tchaj-wan v sobotu zaznamenal obnovenou aktivitu čínské armády ve své blízkosti. Tchajwanské...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Jsem účetní na volné noze a jedním z mých mnoha koníčků je cestování a poznávání zajímavých míst na světě.